Premier essay des questions théologiques traitées en nostre langue
Selon le stile de s. thomas et des autres scolastiques
Nicolas Coeffeteau - Collection Religion
Résumé
Date de l'édition originale : 1607
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L'auteur - Nicolas Coeffeteau
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Sommaire
TABLE DES QUESTIONS ET ARTICLES EXPLIQUEZ EN CE LIVRE.
La premiere a dix Articles.
A Sçavoir si outre les disciplines et sciences naturelles. il a esté encore necessaire à l'homme d'avoir une autre science, que nous appellons la Theologie. | pag. 1 |
A sçavoir si la doctrine sainte (s'entend la Theologie) doit estre appellée science. | pag. 4 |
A sçavoir si la Theologie est une seule science, ou bien si elle se partage en plusieurs. | 6 |
A sçavoir si la Theologie est Theorique ou Pratique. | pag. 9 |
A sçavoir si la Theologie est la plus excellente de toutes les sciences du monde. | pag. 12 |
A sçavoir si la sainte doctrine se peut appeller sapience, ou sagesse. | pag. 15. |
A sçavoir si Dieu est le suiet de la Theologie. | pag. 18 |
A sçavoir si la Theologie peut et doit se servir d'argumets, pour prouver ses veritez. | pag. 20 |
A sçavoir si la Theologie doit user de Metaphores. | pag. 24. |
A sçavoir si l'Ecriture sous une mesme lettre, a plusieurs sens, que l'on appelle l'Historique ou Literal, l'Allegoriq, le Tropologiq ou Moral, et l'Anagogiq. | pag. 27 |
La seconde a trois Articles.
A sçavoir si c'est chose connevë d'elle mesme, qu'il y ait un Dieu. A sçavoir s'il se peut demontrer qu'il y ait un Dieu. | pag. 33 |
A sçavoir s'il y a un Dieu. | pag. 38 |
La Troisieme a huict Articles.
A sçavoir si Dieu est un corps. | pag. 48 |
A sçavoir si en Dieu il y a composition de forme et de matiere. | p. 52 |
A sçavoir si Dieu est sa mesme essence, ou sa mesme nature. | p. 55 |
A sçavoir si en Dieu l'essence et l'estre (c'est à dire icy l'existence) sont la mesme chose. | pag. 57 |
A sçavoir si Dieu est en quelque genre des choses, en quelque Predicament ou Cathegorie. | pag. 60 |
A sçavoir si en Dieu il y a des accidens. | pag. 63 |
A sçavoir si Dieu est tout pur et tout simple. | pag. 65 |
A sçavoir si Dieu entre en la composition de quelque chose, et s'il peut faire partie du composé. | pag. 67 |
La quatrieme a trois Articles.
A sçavoir si Dieu est tout parfait. | pag. 71 |
A sçavoir si les perfectios de toutes les choses reluisent en Dieu. | p. 73 |
A sçavoir si quelque Creature peut ressembler à Dieu. | pag. 76 |
La cinquieme a six Articles.
A sçavoir si le bien et l'Estant, ne sont qu'une mesme chose. | pag. 80 |
A sçavoir si la bonté precede l'estre selon l'ordre de raison. | p. 82 |
A sçavoir si tout ce qui est, est bon, et si necessairement és choses la bonté est jointe avec l'Estre. | pag. 85 |
A sçavoir si le bien est une cause finale. | pag. 87 |
A sçavoir si l'essence du bien, consiste en la maniere, en l'espece en l'ordre des choses. | pag. 89 |
A sçavoir si le bien est convenablement party et divise, en l'honeste, l'utile et delectable. | pag. 92 |
La sixieme a quatre Articles,
A sçavoir si Dieu est bon. | pag. 94 |
A sçavoir si Dieu est le souverain bien. | pag. 96 |
A sçavoir si estre bon par essence est chose particuliere et propre à Dieu. | pag. 98 |
A sçavoir si toutes choses sont bonnes par la mesme bonté de Dieu. | pag. 100. |
La septieme a quatre Articles.
A sçavoir si Dieu est infini. | pag. 103 |
A sçavoir si outre Dieu Eternel, il peut y avoir un autre infini par essence. | pag. 105 |
A sçavoir s?il peut y avoir quelque chose infinie en la quantité continuées lignes, és surfaces, és corps. | pag. 108 |
A sçavoir sil peut rien avoir d?infini en la multitude, és nombres, | pag. 111. |
La huictieme a quatre Articles.
A sçavoir si Dieu est en toutes choses. | pag. 115 |
A sçavoir si Dieu est par tout. | pag. 118 |
A sçavoir si c'est bien parlé de dire que Dieu est en toutes choses par essence, puissance et presence. | pag. 121 |
A sçavoir si estre ainsi par tout est chose propre à Dieu. | p. 124 |
La nevuime a deux Articles.
A sçavoir si Dieu est du tout immuable. | pag. 127 |
A sçavoir si estre immuable est chose particuliere à Dieu. | p. 131 |
La dixieme a six Articles.
A sçavoir si la definition que Boëce a donné de l'Eternité est bonne, disant, que l'Eternité est une toute entiere et parfaite possession d'une vie qui est tout ensemble et qui n'a point de termes ny de bornes. | pag. 134 |
A sçavoir si Dieu est Eternel. | pag. 137 |
A sçavoir si estre Eternel est chose particuliere à Dieu. | pag. 139 |
A sçavoir si l'Eternité est quelque autre chose que le tans. | p. 141 |
A sçavoir si l'Eniternité differe d'avec le tans. | p. 144. |
A sçavoir s'il ny a qu'une seule Eviternité. | pag. 147 |
La vnzieme a quatre Articles.
A sçavoir si l'unité ajoute quelque chose sur l'Estre. | pag. 151 |
A sçavoir si l'unité et la multitude sont choses opposées. | p. 154. |
A sçavoir si Dieu est un. | pag. 157 |
A sçavoir si Dieu est souverainement un. | pag. 161 |
La douzieme a treze Articles.
A sçavoir si quelque entendement crée est capable de voir Dieu en son essence. | pag. 163 |
A sçavoir si Dieu peut estre veu par quelque Image ou espece qui represente son essence. | pag. 167 |
A sçavoir fila divine essence se peut voir des yeux du corps. | p. 172 |
A sçavoir si quelque entendement creé peut PAR ses forces naturelles voir la divine essence. | pag. 175 |
A scavoir si l'entendement de la creature A besoin de quelque lumiere crée, par le moyen de laquelle il voye Dieu. | pag. 178 |
A sçavoir si de ceux qui contemplent la divine essence un la voit plus parfaitement que l'autre. | pag. 183 |
A sçavoir si ceux qui voyent Dieu le comprennent entieremet. | p. 185 |
A sçavoir si ceux qui voyent Dieu en son essence, voyent toutes choses en luy. | pag. 189 |
A sçavoir si les choses qui se voyent en la divine essence, se voyent par quelques images, par quelques especes. | pag. 192 |
A sçavoir si ceux qui contemplent Dieu enson essence voyent ensemble tout à la fois les choses qu?ils y contemplent. | pag. 194 |
A sçavoir si quelqu'un en cette vie peut voir Dieu en son essence. | pag. 196. |
A sçavoir si en ce monde nous pouvons connoitre Dieu par raison naturelle. | pag. 206 |
A sçavoir si la connoissance que nous avons de Dieu par la Grace, passe celle que nous avons par la nature. | pag. 208 |
La trezieme a douze Articles.
A sçavoir si nous pouvons donner un nom a Dieu. | pag. 211 |
A sçavoir si quelque nom est dit de Dieu essentiellement. | pag. 213 |
A sçavoir si quelque nom est dit proprement de Dieu. | pag. 217 |
A sçavoir si tous les noms attribuez à Dieu sont synonimes. | p. 219 |
A sçavoir si les choses dittes de Dieu et des creatures sont dittes d'eux, univoquement, c'est à dire selon une mesme raison. | p. 221 |
A sçavoir si les noms communs à Dieu et aux creatures sont premierement dits de Dieu que d'elles. | pag. 226 |
A sçavoir si les noms qui emportent de l'habitude ou de la relation aux creatures sont dits de Dieu avec circonstance de Tans. | p. 229 |
A sçavoir si ce nom de Dieu est un nom de nature. | pag. 235 |
A sçavoir si le nom de Dieu est communicable. | pag. 237 |
A sçavoir si le nom de Dieu est dit egalement et d'une mesme sorte de celuy qui est Dieu par nature: de ceux qui le sont par participation, et de ceux qui le font par opinion. | pag. 240 |
A sçavoir si le nom de celuy qui est, est le plus fortable qu?on puisse donner à Dieu. | pag. 244 |
A sçavoir si l'on peut former des propositions affiramtives de Dieu | pag. 249. |
La quatorzieme a seze Articles.
A sçavoir s'il y a de la Science en Dieu. | pag. 253 |
A sçavoir si Dieu se connoit. | pag. 256 |
A sçavoir si Dieu se comprent entierement. | pag. 260 |
A sçavoir si l'intelligence ou la science de Dieu est sa mesme sustance. | pag. 262 |
A sçavoir si Dieu connoit autre chose que son essence. | pag. 264 |
A sçavoir si cette connoissance que Dieu a des creatures est une con noissance propre et particuliere ou seulement generale. | p. 267 |
A sçavoir si la Science de Dieu est avec du discours. | pag. 273 |
A sçavoir si la science de Dieu est la cause des choses. | p. 275 |
A sçavoir si la Science de Dieu s'etend mesme aux choses qui ne sont pas. | pag. 277 |
Ascavoir si Dieu connoit le mal. | pag. 280 |
A sçavoir si Dieu connoit les choses singulieres et particulieres. | pag. 282. |
A sçavoir si Dieu peut connoitre l'infini. | pag. 286 |
A sçavoir si Dieu a la Science ou la connoissance des choses futures, contingentes et casuelles. | pag. 289 |
A scavoir si Dieu connoit les extrémes des propositions et leurs liaisons | pag. 298 |
A sçavoir si la science de Dieu est variable. | pag. 300 |
A sçavoir si Dieu a une science speculative des choses. | pag. 303 |
La quinzieme a trois Articles.
A sçavoir s'il y a des Idées en Dieu. | pag. 306 |
A sçavoir s'il y a plusieurs Idées en Dieu. | pag. 313 |
A scavoir si Dieu a des Idées de tout ce qu'il connoit. | pag. 317 |
La sezieme a huict Articles.
A sçavoir si la verité est seulement en l'entendement. | pag. 321 |
A sçavoir si la vérité reside seulement en l'entendement qui compose et divise les choses. | pag. 324 |
A sçavoir si le vray et l'estant, la verité et l'estre, sont une mesme chose. | pag. 326 |
A sçavoir si le Bien selon la raison formelle precede le Vray. | p. 328 |
A sçavoir si Dieu est la Verité. | pag. 330 |
A scavoir s'il y a seulement une Veritéselon laquelle toutes choses sont apellées veritables. | pag. 334 |
A sçavoir si la Verité grec est eternelle. | pag. 336 |
A sçavoir A sçavoir si la Verité est immuable, | pag. 339. |
La dixseptiême a quatre Artïcles.
A sçavoir si la fausseté se trouve és choses. | pag. 342. |
A sçavoir s'il ne se trouve point de faussetè és sens. | pag. 345. |
A sçavoir si la fausseté se trouve en l'entendement. | pag. 347. |
A sçavoir si le Vray et le Faux sont deux contraires. | pag. 350 |
La dix huiictiême a quatre Articles.
A sçavoir si toutes les choses naturelles ont Vie. | pag. 352 |
A sçavoir si la Vie est une sorte d'operation. | pag. 355 |
A sçavoir si Dieu est doué de vie. | pag. 357 |
A sçavoir si toutes choses font vivantes en Dieu. | 362 |
La dixneufiême a douze Aarticles.
A sçavoir si en Dieu il y a une volonté. | 376 |
A sçavoir fila Volonté de Dieu se porte aux autres choses qui sont hors de luy. | 379 |
A sçavoir si Dieu veut de necessité tout ce qu'il veut. | 381 |
A sçavoir si la Volonté de Dieu est la Cause des choses. | 387 |
A sçavoir si l'on peut assigner quelque Cause de la Volonté divine, c'est à dire à sçavoir si l'on peut donner quelque raison de ce que Dieu veut. | 394 |
A sçavoir fila Volonté divine s?accomplit tousiours. | 398 |
A sçavoir si la Volonté de Dieu est muable. | 402 |
A sçavoir si la Volonté divine impose loy de necessité aux choses qu'elle veut estre. | 406 |
A sçavoir si la Volonté de Dieu se porte du mal. | 411 |
A sçavoir si Dieu a un franc arbitre. | 413 |
A sçavoir s'il faut distinguer et mettre en Dieu une Volonté qu'on apelle de Signe. | 420 |
A sçavoir si l'on a convenablement constitué cinq signes de la volonté divine, qui sont les Inspanbitions ou defences, les Commandemens, le Conseil, l'Operation et la Permission. | 423 |
La vingtiême a quatre Articles.
A sçavoir s'il y a de l'amour en Dieu. | 427 |
A sçavoir si Dieu ayme toutes choses. | 435 |
A sçavoir si Dieu ayme egalement toutes choses. | 437 |
A sçavoir si d'entre les choses Dieu ayme tousiours d'avantage les meilleures. | 439 |
La vingt et uniême a quatre Aarticles.
A sçavoir s'il y a de la justice en Dieu. | 444 |
A sçavoir si la Justice de Dieu est une verité. | 454 |
A savoir si la Misericorde se trouve en Dieu. | 455 |
A sçavoir si és oeuvres de Dieu il y a tousiours de la Misericorde, et de la justice. | 458 |
La vingt & deuxiême a quatre Article. S
A sçavoir si Dieu a de la Providence. | 462 |
A sçavoir si toutes choses sont sujettes à la Providence de Dieu. | 472 |
A sçavoir si Dieu pourvoit à toutes choses immediatement. | 484 |
A sçavoir si la divine Providence impose necessité aux choses dont Dieu a le soin. | 486 |
La vingt & troisiême a huict Articles.
A sçavoir si les hommes sont Predestinez de Dieu. | 490 |
A sçavoir si la Predestination pose quelque chose en celuy qui est pre destiné. | 495 |
A sçavoir si Dieu reprousse quelqu'un d'entre les hommes. | 497 |
A sçavoir si les predestinez sont choisis de Dieu. | 510 |
A sçavoir si la Prescience ou Prevoiance des merites est cause de la Predestination. | 513 |
A sçavoir si la Predestination est certaine et assurée. | 521 |
A sçavoir si le nombre des Predestinez est certain et arresté. | 524 |
A sçavoir si la Predestination peut estre aidée par les prieres des Saincts. | 530 |
La vingt quatriesme a trois Articles.
A sçavoir si le Livre de Vie est la mesme chose que la predestination. | 534 |
A sçavoir si le livre de Vie regarde seulement la Vie de la gloire des Predestinez. | 536 |
A scavoir si quelqu'un est effacé du Livre de Vie. | 538 |
La vingt cinquiesme a six Articles.
A sçavoir si en Dieu il y a de la Puissance. | 543 |
A sçavoir si la puissance de Dieu est infinie. | 547 |
A sçavoir si Dieu est tout puissant. | 549 |
A sçavoir si Dieu peut faire que les choses passées ne le soient pas. | 555 |
A sçavoir si Dieu ne peut faire que ce qu'il fait. | 558 |
A sçavoir si Dieu peut faire quelque chose de mieux que ce qu'il fait. | 561 |
La vingt sixiême a quatre Aarticles.
A sçavoir si la Beatitude est chose covenable et sortable à Dieu. | 564 |
A sçavoir si Dieu est dit bien heureux selon l'entendement | 566 |
Ascavoir si Dieu est la Béatitude de chaque bien-heureux. | 567 |
A sçavoir si la beatitude de Dieu comprent toutes sortes de felicitez. | 569. |
FIN. |
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | Hachette |
Auteur(s) | Nicolas Coeffeteau |
Collection | Religion |
Parution | 01/03/2021 |
Nb. de pages | 600 |
Format | 15.6 x 23.4 |
Couverture | Broché |
Poids | 825g |
EAN13 | 9782329601854 |
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