Résumé
Contents
Foreword
Introduction
Part 1 : Introducing Visual Basic and Direct X
- Game Programming Basics
- Getting Started with Visual Basic
- Visual Basic Programming in a Nutshell
- Getting to Know the Windows API
- Optimising Visual Basic with Objects
- Supercharging Visual Basic
- Break Out the Bitmaps
- Supersonic Sprites
- Let the Animation Begin
- Diving into DirectDraw
- Playing Sound and Music with DirectX Game Library
- DirectX Graphics and Direct3D
- Artificial and Simulated Intelligence
- Multiplayer Programming with Windows Sockets
- Network Programming with DirectPlay
- Effective Game Design Techniques
- Block Attack : Classic Arcade Game
- Warbirds 1944 : Scrolling Shooter Game
- Stellar War : Multiplayer Space Combat Game
- Pong 3D / modern Arcade Game
Epilogue
Index
L'auteur - Jonathan S. Harbour
Caractéristiques techniques
PAPIER | |
Éditeur(s) | Premier Press |
Auteur(s) | Jonathan S. Harbour |
Parution | 15/01/2002 |
Nb. de pages | 1100 |
Format | 19 x 23 |
Couverture | Broché |
Poids | 1886g |
Intérieur | Noir et Blanc |
EAN13 | 9781931841252 |
ISBN13 | 978-1-931841-25-2 |
Avantages Eyrolles.com
Consultez aussi
- Les meilleures ventes en Graphisme & Photo
- Les meilleures ventes en Informatique
- Les meilleures ventes en Construction
- Les meilleures ventes en Entreprise & Droit
- Les meilleures ventes en Sciences
- Les meilleures ventes en Littérature
- Les meilleures ventes en Arts & Loisirs
- Les meilleures ventes en Vie pratique
- Les meilleures ventes en Voyage et Tourisme
- Les meilleures ventes en BD et Jeunesse